Ozdoby Bożonarodzeniowe - butelki

Metoda Decoupage jest idealna do wykonania ozdób na święta. Proponuję wykonanie butelki świecznika, która będzie oryginalną ozdobą naszego stołu. Jak wykonać taką butelkę?
Butelkę po winie wystarczy zszorstkować, odpylić i pokryć dwukrotnie primerem. Primer jest w białym kolorze, więc nie ma potrzeby malowania butelki białą farbą. Po kilku dniach rozpoczynamy ozdabianie. Można użyć motyw z serwetki papierowej lub wydruk z drukarki laserowej. Wybrany motyw (mój jest wydrukiem) naklejamy klejem Magik i po wyschnięciu lakierujemy lakierem 3w1 np.  MODGE PODGE firmy Heritage. Po godzinie nanosimy białą pastę strukturalną imitującą śnieg. Ja wykonałam ją samodzielnie z drobnej kaszy, białej farby i kleju Magik.
Gotową pracę zabezpieczamy kilkoma warstwami lakieru, najlepiej poliuretanowego. Butelka ze stroikiem i świecą wygląda tak:
a oto druga wersja tej samej butelki tym razem z uszytą przeze mnie czapeczką mikołajkową :-)
Następna butelka jest jeszcze prostsza do wykonania. Nie użyłam do jej wykonania pasty strukturalnej tylko pomalowałam ją niebieską farbą akrylową. Gwiazdki są ręcznie malowane a kryształki naklejone. Motyw mikołaja to fragment serwetki papierowej. Całość oczywiście zabezpieczyłam kilkakrotnie lakierem.
Jak to w życiu bywa biała butelka powędrowała do nowego domku i tym razem dla siebie wykonałam podobną mniejszą.







Komentarze