Szydełkowe wariacje - bieżniki, serwety i podkładki



Pierwszy mój bieżnik wykonany z kordonka. Bardzo łatwy w wykonaniu :-) Wystarczy znać podstawy szydełkowania. Z pomocą służą filmiki zamieszczone na YouTube.


Bieżnik wykonany z cienkiego kordonka z łączonych elementów. Bardzo żmudny w wykonaniu aczkolwiek wzór nie jest trudny.


Serweta o średnicy ok. 80 cm wykonałam ją z resztek kordonków. Bardzo łatwa do wykonania. 

Specjalnie z myślą o Świętach Bożego Narodzenia kupiłam sznurek bawełniany 3 mm. Z jednego motka miały wyjść 2 podkładki dlatego kupiłam 3 motki żeby mieć komplet 6 podkładek.
Zrobiłam pierwszą podkładkę i zadowolona z efektu zabrałam się za drugą sztukę. 



Jakież było moje zdziwienie i rozczarowanie jak zabrakło mi sznurka. Dopiero wówczas postanowiłam zważyć zakupione motki. Jak się okazało motki nie były zgodne wagowo z informacją podaną na etykiecie.
Tylko 2 z 6-ciu miały deklarowaną wagę. Nie pozostało mi nic innego jak spruć częściowo pracę i opracować inne wykończenie aby sznurka starczyło. Takim to sposobem powstała nowa wersja podkładek:


Sznurkowe podkładki pod talerze. Zrobiłam je z myślą o Świętach Bożego Narodzenia. Sznurek 3 mm, szydełko nr 5 mm. Prosta do wykonania, wystarczy znać podstawowe ściegi.


Podkładki  wykonałam z resztek włóczki z metaliczną srebrną nitką.


Małe zielone  podkładki pod kubek z kordonka.


Podkładki pod kubki wykonałam na aukcję charytatywną. Wykorzystałam posiadane resztki kordonków.


Sznurkowa podkładka pod kubek wykonana z pozostałości sznurka zakupionego do dużych podkładek świątecznych. Łatwa do wykonania :-) i coś dla zwierzolubów :


i kolejne małe podkładki 


Bieżnik świąteczny, czerwony wykonałam z bawełnianej włóczki, całkiem przyjemnie się go szydełkowało.



Kolejne podkładki wylądowały w moim domu. Tym razem połączyłam dwa gatunki sznurka: bawełniany i srebrny poliestrowy. Z tej mieszanki powstały 4 duże podkładki pod talerz, natomiast z czysto bawełnianego sznurka 4 małe podkładki pod kubki.



Szukając nowych wyzwań zajęłam się wykonaniem mandeli o średnicy 40 cm w odcieniach zieleni. Zdobi już ona ścianę w domu koleżanki :-)



Duża serweta z motywów spędzała mi sen z powiek. Oj długo realizowałam ten projekt. Nudziło mi się bardzo robiąc te same motywy więc w tak zwanym międzyczasie powstało kilka makram :-)


Komentarze